Su gündeminde sonuçlar şaşırttı!

MTM Medya Takip Merkezi’nin profesyonel dijital medya dinleme platformu DigiLUP verilerine göre, sosyal medya kullanıcıları, su ile ilgili birçok konuyu paylaşımlarına yansıttı. DigiLUP ekibinin hazırladığı, mayıs ayını kapsayan, yeni araştırmada, sosyal medyadaki “su” yorumlarının öne çıkan ayrıntıları var. Damacanalar tartışıldı Araştırmaya göre, mayıs ayında, su ile ilgili binlerce paylaşım yapıldı. En fazla paylaşım yoğunluğu, 22 Mayıs’ta gerçekleşti. Bu tarihte yapılan paylaşımlarda; TBMM'de tasarruf tedbirleri kapsamında mutfaklarda ve çay ocaklarında damacana su yerine arıtılmış musluk suyu kullanılmasına dönük karar yorumlandı. Damacana ile ilgili bir diğer konu, Damacana fiyatlarına gelen zam oldu. Yorumlarda, 19 litrelik Damacana suyun fiyatının 100 TL'ye ulaştığı, 1 bardağının 1 TL'ye geldiği vurgulandı. Bununla birlikte, tüm ambalajlı su fiyatları, sosyal medya paylaşımlarında yorumlandı. SUDER’in açıklamaları yansıdı Ambalajlı Su Üreticileri Derneği (SUDER)’in sektörle ilgili açıklamaları sosyal medyaya yansıdı. Yansımalarda sektöre dair sayısal bilgilere yer verildi. Bazı bilgiler şöyle; Damacana satışı %4,5 küçülerek 5,3 milyar litre olurken pet şişe satışının %8,1 büyüyerek 5,5 milyar litre olması Ambalajlı su sektörünün 2023'te toplam üretimde %1,6’lik büyüme kaydederek 10,8 milyar litrelik pazar hacmine ulaşması İçme suyu yatırımları Su ile ilgili konuşmalarda, içme suyuna dair yorumlar da öne çıktı. Başta belediyelerin içme suyu yatırımları olmak üzere, sosyal medya kullanıcıları içme suyu kullanımını önemsediğine dair yorumlarda bulundu. Sosyal medyadaki algı Nötr Araştırmaya göre, sektörün sosyal medyadaki algısı genel olarak nötr. Paylaşımların; %66’sı nötr, %30.5’i negatif, %3,6’sı pozitif oldu. Pozitif paylaşımlar arasında; ambalajlı su sektörünün 2023'te büyüme kaydetmesi, su kesintileri nedeniyle damacana su kullanımının artması ve bazı markaların beğenilmesi ile ilgili paylaşımlar öne çıktı. Negatif paylaşımlarda; TBMM’de damacana su kullanımının yasaklanması, damacana su fiyatının artması ve Düzce’de bir belediyeye ait kanalizasyon temizleme aracının biriktirdiği lağım suyunu İstanbul'un içme suyu ihtiyacını karşılayan Melen Çayı'na boşaltması ile ilgili paylaşımlar görüldü. Nötr paylaşımlarda ise; damacana satışının küçülerek pet şişe satışının büyümesi ve belediyelerin içme suyu yatırımları, yer aldı. Demografide erkekler çoğunlukta Sosyal medyada konuyla ilgili paylaşım yapan profillerin demografik yapıları incelendiğinde, erkek kullanıcıların çoğunlukta olduğu görülüyor. Sosyal medya kullanıcılarının cinsiyet dağılımının %25’ini kadınlar ve %75’ini erkekler oluşturmakta. İçerik yoğunluğunu en çok arttıran sosyal medya kullanıcısı yaş aralığı ise 25-34 yaş aralığında. Kullanıcıların öne çıkan mesleklerinde; Politikacı, Üst Düzey Yönetici, Mühendis ve Yazar var. Paylaşımların %37,9’u kurumsal, %62,1’i kişisel sosyal medya hesaplardan yapıldı.
Benzer Videolar