Makarna dışsatımında hedef 1 milyar dolar

Türkiye, 2024 yılının 9 aylık diliminde makarna dışsatımını yüzde 9’luk artışla 606 milyon dolardan 659 milyon dolara taşıdı ve dünya ikinciliğindeki yerini sağlamlaştırdı. Türkiye’nin 2024 yılının ocak – eylül döneminde 155 ülkenin sofralarına makarna sunduğu bilgisini veren Ege Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Muhammet Öztürk, Türkiye’nin 2025 yılında makarna dışsatımında 1 milyar doları aşabilecek potansiyele sahip olduğunu söyledi. Türkiye’nin makarna dışsatımı son 5 yılda yüzde 41’lik artışla 577 milyon dolardan 813 milyon dolara çıktığının altını çizen Öztürk, “Makarna ’da benzer seyri koruyarak önümüzdeki 5 yıllık vadede 1 milyar 250 milyon dolarlık ihracat hacmine ulaşabiliriz. Avrupa’dan Uzakdoğu’ya, Amerika’dan Afrika’ya dünyanın dört bir tarafında güçlü bir şekilde yerimizi alıyoruz. Makarna sektörümüzün ihraç pazarlarındaki çeşitlilik bizleri hedeflere ulaşma konusunda cesaretlendiriyor” şeklinde konuştu. Japonya, ABD ve Çin makarna dışsatımında ilk 10 ülke arasında Türkiye’nin makarna dışsatımında Somali 93 milyon dolarlık tutarla ilk sırada yer alırken, Venezuella 70 milyon dolarlık Türk makarnası istedi. Gana’ya yapılan makarna dışsatımı yüzde 80’lik artışla 55 milyon dolar olurken, Japonya 54,5 milyon dolarlık Türk makarnası alarak listede dördüncü sıranın sahibi oldu. Makarna satışında beşinci ülke 40 milyon dolarla Togo olurken, ABD’ye makarna dışsatımı yüzde 33’lük artışla 15 milyon dolardan 20 milyon dolara tırmandı. Türkiye; Çin’e 16 milyon dolarlık, Kamerun’a 14 milyon dolarlık makarna gönderdi. Bu ülkeleri Benin, Nijer ve Irak izledi.
Benzer Videolar