Tüketiciyi aldatan reklamlara 277,6 milyon lira ceza
Reklam Kurulu, yılın başından bugüne kadar 1705 aldatıcı reklam ve haksız ticari uygulamaya 277,6 milyon lira para cezası uygulanmasını kararlaştırdı.
Ekonomist Dergisi'nin haberine göre, kasım ayında "Black Friday", "Efsane Kasım", "Şahane Cuma" gibi farklı isimlerle tüketicilere sunulan indirimli satış reklamlarına ilişkin incelemelerin de kurul gündeminde yer aldığına dikkat çekilen açıklamada, resen ya da şikayet başvurusu üzerine 64 dosyanın işleme alındığı aktarıldı.
Açıklamada, değerlendirme sonucunda, 57 dosyanın mevzuata aykırı bulunduğu ve 27,4 milyon lira ceza uygulanmasına karar verildiği bildirilerek, "Böylece 2024'te indirimli satış kampanyalarına ilişkin mevzuata aykırı olduğu belirlenen reklamlara ilişkin 41,3 milyon lira idari para cezası uygulanmış oldu" ifadeleri kullanıldı. Böylece, "sahte indirim" algısı oluşturarak tüketicilerin alışveriş tercihlerinin manipüle edilmesinin önüne geçilmesinin hedeflendiğinin aktarıldığı açıklamada, şu değerlendirmelere yer verildi:
"Ayrıca, olduğundan daha yüksek indirim yapıldığı ve indirimli fiyatın kısa süre için geçerli olduğu algısı oluşturulması gibi tüketici iradesini baskı altına alan pazarlama uygulamalarının neden olduğu ihtiyaç analizinin doğru yapılamaması sonucunda, ülkemizin ekonomik kaynaklarının gereksiz ve verimsiz alanlarda kullanımıyla oluşan israfın önüne geçilmesi, istikrarlı bir ekonomi ve rekabette adil piyasa şartlarının tesis edilmesiyle haksız rekabetin tüketiciler ve diğer firmalar üzerinde oluşturabileceği zararın engellenmesi amaçlanıyor."